söndag 27 mars 2011

Presentation utav läsarnas segrande bidrag, månadens ekipage!



Jag heter Ida Franzén och är 11 år (fyller 12 i augusti). Jag bor i Tidaholm
och tävlar för Tidaholmsbygdens Hästklubb. Jag är uppvuxen med hästar och har
ridit sedan jag var jätteliten. Min första ponny var en shettis som hette
Kotte. Har efter det haft lite olika ponnyer, tex fina JiPe Serendipity,
Laeryds Mr Q och Tajpas Papilio, alla kat B.

Nu har jag B-ponnyerna Tennesse och Missis Dundee. Då jag o Tennessee
("Tennis") blev valda till månadens ekipage på denna blogg tänkte jag berätta
om oss.

Tennessee är en ridponny född 2002. Hans pappa heter Vermont och hans mamma
Laeryds Indorella. Vi köpte "Tennis" i augusti 2009 av fam Wedenberg som också
fött upp honom. Tennis har varit framgångsrik på ungponnychampionaten i
hoppning. Han kom tvåa som femåring och etta som sexåring. Jag och Tennis
började tävla LC-LB hoppning hösten 2009 och har sedan jobbat oss vidare upp i
klasserna. 2010 startade vi vår första MSV tillsammans och kvalade till SM
samma år. På SM i Strömsholm tog vi oss till A-final och slutade på 13:e plats
(12 placerade, typiskt!). Vi har även prövat på fälttävlan med gott resultat,
Tennis tycker det är jättekul!

Nu under våren 2011 deltar vi i elitallsvenskan och vi hoppas på ett roligt år
tillsammans :)

2 kommentarer: